Передрук оригінального матеріалу від Інституту “Республіка” – всеукраїнського громадського об’єднання.
Про спікера: Ігор Чава, керівник КП “Туристично-інформаційний центр м. Дрогобича”, аналітик у “Агенції Туристичних Ініціатив”. Небайдужий і активний громадянин Дрогобича і спеціаліст з брендингу.
Брендинг – це не логотип міста. Це і айдентика, і емоції, і специфіка території, і стратегія розвитку. На ці процеси завжди звертає увагу громадськість, тож варто заздалегідь подумати про партисипацію та відкритість. Варто також розуміти, що бренд території більше орієнтований на туристів та жителів інших місцевостей, дивлячись на лого чи слоган, вони мають розуміти саме те, чим є ваша громада або місто.
Лого
Найважливіші характеристики будь-якого лого, в тому числі і логотипу ОТГ, це легкозапам’ятовуваність та легковідтворюваність. Він має бути максимально простим, задля спрощення умов його використання: на мерчі, документах, транспорті тощо.
Процес
Ігор Чава представив на вебінарі власний layout створення бренду міста. Він складається з таких компонентів:
- збір команди (дизайнер, представник влади, місцевий активіст, маркетолог, керівник),
- підтримка ЗМІ (телебачення, радіо, друковані, онлайн-видання, блогери),
- умови конкурсу (збір ідей, сайт процесу),
- конкурс слогану (обрати три найкращі з УСІХ пропозицій і виставити на голосування),
- створення лого (робити конкурс або обирати компанію-підрядника)
- менеджмент ресурсів (від влади та бізнесу, 50/50).
Під час створення бренду території вже потрібно шукати перших його носіїв. Це можуть бути:
- державні структури, де розміститься логотип у різних виглядах (на документах, в холі приміщень, на бігбордах, на візитках тощо),
- заклади харчування та відпочинку (можна випускати броширу з переліком таких закладів у місті під новим лого),
- служби таксі, велопрокат,
- громадський транспорт,
- діяльність громади та активістів (наприклад, мурали, фотозони, творчість, використання у дизайні та ландшафтному дизайні).
Після запуску
Найперше – потрібно зробити бренд впізнаваним. Для цього потрібно зробити його близьким до споживачів (містян і туристів), щоб вони не тільки сприймали його, були постійно з ним в контакті, а й самостійно просували цей бренд, наприклад за допомогою фотозон чи впізнаваних об’єктів).
Важливий нюанс у роботі з брендом – спілкуватися з громадою, слухати фідбек. Адже після презентації бренду реакція громади може бути зовсім протилежною за реакцію команди творців.
Повна розмова з Ігорем Чавою: