Приватне акціонерне товариство «Дікергофф Цемент Україна», код ЄДРПОУ – 04880386
- Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 03083, м. Київ, вул. Пирогівський Шлях, 26, тел: (044) 536-19-43
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[1].
Планова діяльність, її характеристика.
Проммайданчик «Волинь-Цемент» філія ПРАТ «Дікергофф Цемент Україна» розташований в Рівненський області за адресою: м. Здолбунів, вул. Шевченка, 1 та спеціалізується на виробництві цементу мокрим способом шляхом обпалювання сировинної суміші (випал клінкеру) у кількості 1482000 т/рік цементу та 1234986 т/рік клінкеру відповідно. В якості палива на існуючих обертових печах № 4, № 5 та № 6 використовують природний газ під час розпалу, природний газ або вугілля або суміш вугілля, альтернативне паливо, торф та технічний вуглець. Планованою діяльністю передбачається розширення видів альтернативного палива. Проєктна потужність по виробництву клінкеру та його подача в склад клінкеру залишається без змін.
Технічна альтернатива 1.
Технічною альтернативою 1 передбачається використання наступних видів альтернативного палива на обертовій печі № 6:
- SRF-паливо;
- RDF-паливо;
- Біомаса (насіння соняшника, подрібнені рештки рослинного та ін. походження);
- Попередньо оброблені (подрібнені, сортовані) побутові відходи;
- Попередньо оброблені (подрібнені, сортовані) безпечні промислові відходи;
- Альтернативне паливо, що виготовлене з попередньо оброблених (подрібнених, сортованих) побутових та/або промислових відходів;
- Відходи, що є сировиною для виготовлення SRF-, та/або RDF-палива;
- Залишкова продукція хімічної або суміжних з нею галузей промисловості, в інших товарних позиціях не зазначена та не включена; відходи міського господарства; шлам стічних вод, інші відходи, код УКТЗЕД 3825 90 90 00;
- Відходи, обрізки та скрап із пластмас, код УКТЗЕД 3915 90 80 00;
- Альтернативне паливо, що вироблено з ТПВ та/або промислових відходів закордонного виробництва ;
- Перероблені ТПВ та/або промислові відходи закордонного виробництва;
- ТПВ та/або промислові відходи закордонного виробництва певної калорійності та ступеню подрібнення з наступним подрібненням;
- Нафтовий кокс.
Обертова піч № 6 дільниці випалу для виробництва клінкеру працює на природному газі під час розпалу, на природному газі або на вугіллі, або на суміші вугілля та альтернативного палива, або суміші газу та альтернативного палива. Передбачається максимальне завантаження альтернативного палива 6 т/год, час роботи – 24 год/день, 365 робочих днів.
Технічна альтернатива 2.
Технічною альтернативою 2 є отримання на проммайданчик неперероблених твердих побутових та /або промислових відходів. Перед подачею на піч № 6 на спалювання передбачається попередня обробка, а саме: сортування, подрібнення, сушіння відходів. На проммайданчику додатково передбачається встановлення сортувальної лінії з послідуючим подрібненням. Інші параметри технічної альтернативи 2 аналогічні технічній альтернативі 1.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Виробничий майданчик «Волинь-Цемент» філії ПрАТ «Дікергофф Цемент Україна» розташований на земельній ділянці по вул. Шевченка, 1 у м. Здолбунів Рівненської області, яка відповідно до передавального акту від 31.12.2015 року є приватною власністю ПрАТ «Дікергофф Цемент Україна». Кадастровий номер земельної ділянки: 5622610100:00:002:0087, категорія – Землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення, призначення – 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, площа – 48.1051 га
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
У зв’язку з тим, що планованою діяльністю передбачається розширення видів альтернативного палива, що буде спалюватися на існуючих обертових печах, територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Вплив на соціальне середовище носить позитивний ефект. Соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає у: утриманні робочих місць для населення, яке проживає в межах даного адміністративного району, сплаті ренти за видобуток корисних копалин, сплаті орендної плати за користування земельною ділянкою, сплаті податків до місцевого та державного бюджетів, виробництві будівельних матеріалів для забезпечення потреб населення.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Виробнича потужність цементу мокрим способом шляхом обпалювання сировинної суміші (випал клінкеру) складає 1482000 т/рік цементу та 1234986 т/рік клінкеру відповідно. Існуюча потреба в паливі для обертових печей становить: природний газ – 219429,000 тис. м3/рік, вугілля – 293793,0 т/рік, суміш торфу та вуглецю – 30000 т/рік. Максимальний час роботи на природному газі – 8760 год/рік, на вугіллі та на альтернативному паливі – 8760 год/рік. Площа під технологічну лінію – 35,66 м2.
Обертові печі № 4 та № 5 дільниці випалу для виробництва клінкеру оснащені електрофільтром ЕГБМ 1-34-12-6-4 для очищення аспіраційного повітря від речовин у вигляді суспендованих твердих частинок, недиференційованих за складом. Обертові печі працюють на природному газі під час розпалу, на природному газі або на вугіллі або на суміші вугілля та альтернативного палива. Максимальне річне використання палива на кожну піч складає: природного газу – 73143000 м3/рік, вугілля – 97931 т/рік, суміші вугілля, альтернативного палива, торфу та вуглецю – 54105 т/рік.
Обертова піч № 6 дільниці випалу для виробництва клінкеру оснащена електрофільтром FLS (Данія), тип 1Е400/Н2Р1/2х45-1х100130/1С/1С/2L/2D/2A для очищення аспіраційного повітря від речовин у вигляді суспендованих твердих частинок, недиференційованих за складом. Обертова піч працює на природному газі під час розпалу, на природному газі або на вугіллі або на суміші вугілля та альтернативного палива або суміші газу та альтернативного палива. Максимальне річне використання палива складає: природного газу – 73143000 м3/рік, вугілля – 97931 т/рік, альтернативного палива – 52560 т/рік, торфу та технічного вуглецю – 30000 т/рік (існуючий стан). Внаслідок розширення використання видів альтернативного палива передбачається зменшення потреби у використанні викопного палива. Постачання альтернативного палива на проммайданчик передбачається залізницею та спеціалізованим автотранспортом у відповідній тарі (пакуванні) або насипом, тимчасове зберігання кожного з видів альтернативного палива передбачається в спеціально виділених місцях відповідно техрегламенту. Максимальна кількість складування альтернативного палива складає 1440 т, термін тимчасового зберігання альтернативного палива відповідно до вимог ТУ У 19.2-04880386–001:2022 – 6 місяців.
Загальна площа земельної ділянки проммайданчика 48.1051 га. Проєктна потужність з виробництва клінкеру залишається без змін. Основне виробництво цементу та клінкеру, а також допоміжне виробництво змін не передбачає.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
При провадженні планової діяльності необхідним фактором є:
– дотримання обсягів дозволених викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел;
– дотримання дозволених рівнів еквівалентного та максимального рівня звукового тиску в процесі ведення діяльності;
– забезпечення допустимих рівнів соціального ризику та ризику впливу об’єкта на здоров’я та життя населення;
– проведення планової діяльності в межах відведеної земельної ділянки;
– дотримання вимог чинного санітарно – епідеміологічного законодавства.
При цьому враховуються екологічні, санітарно-епідеміологічні та містобудівні обмеження, які регламентуються наступними нормативними актами:
– «Нормативи граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел», затверджених Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 27.06. 2006 р. під № 309.
– Наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.01.2009 № 23 «Технологічні нормативи допустимих викидів забруднюючих речовин із устаткування для виробництва цементного клінкеру в обертових печах, виробнича потужність яких перевищує 500 тон на день»;
– «Гігієнічні регламенти допустимого вмісту хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць» (затвердженими наказом МОЗУ від 14.01.2020 р. №52, зареєстрованим у Мін’юсті 10.02.2020 р. за №156/34439).
– Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів, затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 р. № 173.
– ДСанПіН 145-11 «Державні санітарні норми і правила утримання територій населених місць» (затвердженими наказом МОЗ від 17.03.2011 р. №145, зареєстрованим у Мінюсті 05.04.2011 р. за №457/19195).
– ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».
– ДСН 3.3.6.037-99 «Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку».
Щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічній альтернативі 1.
Щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання вимог чинного санітарно-епідеміологічного законодавства, а також протипожежних розривів між будівлями та спорудами.
Щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядалась.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
З врахуванням особливостей ділянки розміщення об’єкту для забезпечення безпечних умов функціонування передбачені наступні заходи:
– забезпечення дотримання протипожежних вимог за рахунок відповідного інженерного оснащення комплексу;
– під’єднання об’єкту до інженерних мереж;
– забезпечення своєчасного вивезення відходів з території об’єкта.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Інженерна підготовка території включає системне планування ділянки розміщення об’єкта та облаштування елементів під необхідні об’єкти для експлуатації системи інженерних будівель та споруд.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядалась.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Клімат і мікроклімат: В наслідок спалювання викопного та альтернативного палива передбачаються викиди парникових газів.
Атмосферне повітря: впливає. Викиди забруднюючих речовин при спалюванні альтернативного палива, роботі автотранспорту, тепловозу, при розвантажувально-завантажувальних роботах. «Волинь-цемент» філія ПРАТ «Дікергофф Цемент Україна» має 223 джерела викидів, з них: 217 стаціонарних та 6 пересувних. Діючий дозвіл на викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами від 12.07.2016 р. №5626610100-41 виданий Міністерством екології та природних ресурсів України строком дії 7 років.
Водне середовище: не впливає. Забір води, скиди у поверхневі та підземні води в процесі спалювання альтернативного палива не передбачається. Існуюче основне виробництво – в наявності Дозвіл СВК, виданий 20.09.2021 р. № 63/РВ/49д-21.
Ґрунти: не впливає. Зняття ґрунтово-рослинного шару не передбачається.
Шум: впливає. Збільшення шумового навантаження за рахунок роботи автотранспорту та допоміжного устаткування.
Рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти: не впливає. На середовище перебування, зміну та порушення видового різноманіття, а також шляхи міграції тварин і птахів експлуатація об’єкту, що розташований в промзоні, не вчинить шкідливого впливу.
Природні території та об’єкти ПЗФ: не впливає. В районі розміщення об’єкта Смарагдової та екологічної мереж, курортної зони в безпосередній близькості до ділянки відсутні.
Культурна спадщина: не впливає. В районі розміщення планованого об’єкта відсутні пам’ятки архітектури, історії та культури.
Навколишнє соціальне середовище: Вплив на соціальне середовище носить позитивний ефект. Всі роботи зі спалювання відходів в якості альтернативного палива вирішують глобальну проблему стихійного, неорганізованого розміщення відходів, запобігають утворенню несанкціонованих місць їх зберігання та накопичення, знижують екологічне навантаження на довкілля в даному промисловому регіоні, а також проблему заміщення викопного палива. Соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає у: утриманні робочих місць для населення, яке проживає в межах даного адміністративного району, забезпеченні регіону якісними будматеріалами, усуненні проблем зі здоров’ям населення, пов’язаних з відкритим захороненням ТПВ.
Навколишнє техногенне середовище: не впливає. Вплив на довкілля, здоров’я та умови проживання населення знаходитиметься в межах доступних нормативних значень. Відсутність ризиків впливу досягається шляхом ретельного управління діяльністю, забезпеченням безпечного поводження з різноманітними речовинами та відходами. Передбачені технологічні рішення, методи керування та застосовані заходи забезпечують дотримання норм діючого природоохоронного та санітарного законодавства.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Планована діяльність здійснюється в межах існуючої земельної ділянки. Дотримання вимог чинного санітарно-епідеміологічного законодавства, а також протипожежних розривів між будівлями та спорудами.
територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
Планова діяльність належить до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, що можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», частини 2, а саме:
пункту 8:
8) поводження з відходами:
операції у сфері поводження з побутовими та іншими відходами (оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) обсягом 100 тонн на добу або більше;
та до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, що можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», частини 3, а саме:
пункту 6:
6) переробку мінеральної сировини:
виробництво цементу або цементного клінкеру;
пункту 11:
11) інші види діяльності:
утилізація, видалення, оброблення, знешкодження, захоронення побутових відходів;
та пункту 14:
14) розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.
- Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля проводиться у відповідності з п. 2. Статті 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» під № 2059 – VIII від 23.05.2017 р.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.
Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде: Дозвіл на викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами, що видається Miністерством захисту довкілля та природних pecypciв України
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:
Miністерства захисту довкілля та природних pecypciв України;
Поштова адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35;
електронна пошта: OVD@mepr.gov.ua; телефони: (044) 206-31-40; (044) 206-31-50;
Контактна особа: заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів –
Грицак Олена Анатоліївна
[1] Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.