Приватне акціонерне товариство «Дікергофф Цемент Україна», код ЄДРПОУ – 04880386
- Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 03083, м. Київ, вул. Пирогівський Шлях, 26, тел: (044) 536-19-43
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[1].
Планова діяльність, її характеристика.
Планованою діяльністю передбачається продовження промислової розробки запасів суглинків і початок видобування запасів крейди Здолбунівського родовища (ділянка гідровідвалів) в Рівненському районі Рівненської області.
До корисних копалин в межах Здолбунівського родовища (ділянка гідровідвалів) віднесені: 1) палево-жовті, жовто-сірі, жовті до темно-жовтих і бурих, темно-бурі до темно-коричневих, світло-жовті до світло-зеленувато-сірих, подекуди лесоподібні суглинки верхнього плейстоцену четвертинної системи; 2) світло-сіра слабо озалізнена необводнена та обводнена крейда середньої частини крейдяної товщі здолбунівської світи туронського ярусу крейдової системи. Загальна потужність суглинків змінюється в межах від 1,2 до 23,5 м (середня 7,4). Потужність розкритої крейдяної товщі змінюється в межах від 26,2 до 51,7 м.
У межах родовища породи зовнішнього розкриву представлені ґрунтово-рослинним шаром потужністю до 1,2 м та гумусованими суглинками потужністю 0,3 м, породи внутрішнього (проміжного) розкриву – пісками потужністю від 3,0 до 18,0 м, вапняками потужністю до 3-4 м, суглинками і алевритами потужністю від 0 до 13 м, а також вивітрилою крейдою потужністю 0,0-3,4 м. Підстеляючими породами є крейда, що залягає нижче горизонту підрахунку запасів з абсолютною відміткою +185,0 м.
Гірничо-геологічні умови експлуатації родовища сприятливі для видобутку корисної копалини відкритим способом – кар’єром. Прийнята транспортна система розробки з паралельним переміщенням фронту робіт і внутрішнім розташуванням відвалів розкривних порід та порід внутрішнього (проміжного) розкриву. По закінченню гірничих робіт з видобування корисної копалини будуть проведені роботи з рекультивації земель, порушених гірничими роботами.
Технічна альтернатива 1.
На діючому кар’єрі застосовується транспортна система розробки з паралельним переміщенням фронту робіт і внутрішнім відвалоутворенням. Ґрунтово-рослинний шар розробляється окремо і складується в окремий тимчасовий бурт з метою використання для наступної рекультивації. Розробка ведеться селективно окремим підуступом середньою висотою до 0,5 м за допомогою бульдозеру Shantui SD 32 (Shantui SD 23) в тимчасові бурти висотою до 2,0 м і шириною до 8 м. Ґрунтово-рослинний шар із тимчасових буртів екскаваторами CAT 336D (Huyndai R 320 LC-7) навантажується в автосамоскиди Volvo A35G в/п 34,5 т (або аналогічний за параметрами транспорт) та транспортується на тимчасовий зовнішній склад (відвал) ґрунтово-рослинного шару. Ґрунтово-рослинний шар в подальшому використовується для рекультивації земель порушених гірничими роботами. Розкривні породи навантажуються в автосамоскиди та переміщуються у відпрацьований простір з подальшим використанням для рекультивації земель, порушених гірничими роботами.
Добування корисної копалини передбачається уступами висотою до 10,0 м, які розділяються, за потреби, на підуступи висотою 5,0 м. Для добувних робіт використовуються екскаватори ЕКГ-5А, CАТ-385C, CАТ-365BL, CАТ-349D2L. Для виконання допоміжних робіт залучається бульдозер CАТ-D8R (CАТ-D8R11). Нижче горизонту +190 м корисна копалина частково обводнена. Видобувні роботи планується проводити за допомогою електроекскаваторів ЕКГ-5А типу «пряма лопата». Розробка горизонту + 185,0 м, що знаходиться нижче рівня підземних вод проводиться виключно екскаватором типу «зворотна лопата» – Cat-365ВL (Cat-349 D2L).
Транспортування видобутої в кар’єрі корисної копалини – суглинків та крейди, а також розкривних порід та порід внутрішнього (проміжного) розкриву, буде виконуватися за допомогою автосамоскидів Volvo A35G в/п 34,5 т. і Scania P360 в/п 21,0 т. (або аналогічний за параметрами транспорт).
Технічна альтернатива 2.
Технічною альтернативою 2 є застосування безтранспортної системи з використанням крокуючих екскаваторів – драглайнів на розкривних та видобувних роботах.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Здолбунівське родовище (ділянка гідровідвалів) адміністративно знаходиться у межах земель Здолбунівської міської територіальної громади Рівненського району Рівненської області і ДП «Костопільське лісове господарство», у 0,8 км на північний-схід від с. Новомильськ. Ліцензійна площа ділянки відповідно до діючого спеціального дозволу на користування надрами № 2962 від 18.04.2003 р. складає 53,34 га.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
У зв’язку з тим, що видобування корисних копалин передбачається в межах затверджених балансових запасів Здолбунівського родовища (ділянка гідровідвалів) з географічною прив’язкою кутових точок на місцевості, територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Вплив на соціальне середовище носить позитивний ефект. Соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає у: створенні робочих місць для населення, яке проживає в межах даного адміністративного району, сплаті ренти за видобуток корисних копалин, сплаті орендної плати за користування земельною ділянкою, сплаті податків до місцевого та державного бюджетів, виробництві будівельних матеріалів для забезпечення потреб населення.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Балансові запаси корисних копалин Здолбунівського родовища (ділянка гідровідвалів) складають: суглинки – 5928 тис. т; крейда – 18700 тис. т, у т. ч.: необводнена – 17408 тис. т, обводнена – 1292 тис. т. Річна продуктивність по видобутку корисних копалини прийнята на рівні: суглинки – 402,7 тис. т; крейда – 1306,5 тис. т.
Об’єм розкривних порід в межах ділянки складає 8284,9 тис. м3, у т. ч.: ґрунтово-рослинний шар – 135 тис м3; породи пухкого розкриву – 313 тис м3; породи проміжного розкриву – 7836,6 тис м3. Річна потужність кар’єру по вийманню порід розкриву складає 597,4 тис. м3.
Основні проектні параметри системи розробки:
Найменування параметра | Одиниця виміру | Величина |
Мінімальна проектна ширина робочих майданчиків: | ||
– по розкривних породах та суглинках | м | 33 |
– по крейді | м | 38 |
Висота уступу | м | до 10 |
Висота підуступу | м | 2,5-5,0 |
Кут стійкого укосу уступу: | ||
– по розкривних породах | град. | 40-45 |
– по суглинках | град. | 45 |
– по крейді | град. | 50 |
Результуючий кут укосу погашеного борту | град. | 25-35 |
Ширина транспортної берми на робочих горизонтах:
– однополосної – двополосної |
м м |
16,5 20 |
Ширина запобіжних берм | м | 8 |
Середня довжина фронту робіт | м | 140 |
При прийнятій продуктивності підприємства по корисних копалинах, забезпеченість підприємства запасами становить 14,2 роки. Режим роботи кар’єру приймається синхронний з роботою цементного заводу по розкривним роботам – сезонний, в одну зміну (дві чи три зміни) з тривалістю однієї зміни 8 год., на видобутку корисної копалини – цілорічний 365 робочих днів в одну зміну (залежно від попиту на цементну продукцію дві чи три зміни) з тривалістю однієї зміни 8 год.
Санітарно-побутове обслуговування працівників, забезпечення інженерної інфраструктури об’єкту, а також проведення технологічних операцій з ремонту та обслуговування кар’єрної техніки передбачено на території існуючого промислового майданчика дільниці крейди виробництва №1 Здолбунівського родовища крейди ділянки №1,2.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно чинного Законодавства України, включаючи Водний кодекс України, Закони України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону атмосферного повітря», «Про відходи», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», норми НАПБ А.01.001-2014. Санітарні обмеження – не допускати перевищення гранично допустимих концентрацій хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць, нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел згідно до наказу Мінприроди від 27.06.2006р № 309, допустимих рівнів шуму відповідно до ДБН В.1.1-31:2013.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1
Планувальні обмеження в межах існуючої ділянки. Дотримання меж встановленої санітарно-захисної зони СЗЗ та стану шумового режиму згідно Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (наказ МОЗ України від 19.06.1996 р. за №173). Відпрацювання корисної копалини в межах затверджених запасів.
щодо територіальної альтернативи 2
Територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Для належного захисту території розробку родовища передбачається виконувати з урахуванням вимог, в т. ч.: максимального збереження ґрунтово-рослинного шару, відведення поверхневих вод зі швидкостями, які виключають ерозію ґрунтів прилягаючих територій.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Планування промислового майданчика та влаштування технологічних та під’їзних доріг і шляхів із врахуванням раціонального транспортного сполучення.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Клімат і мікроклімат: не впливає. Процес видобування корисних копалин не є діяльністю, що має значні виділення тепла, вологи, газів, що володіють парниковим ефектом і інших речовин, викиди яких можуть вплинути на клімат і мікроклімат в прилеглій місцевості.
Атмосферне повітря: впливає. Викиди забруднюючих речовин від кар’єрної техніки та обладнання, пилоутворення під час розкривних та видобувних робіт, робота автотранспорту.
Водне середовище: впливає. Корисна копалина частково обводнена, видобуток відбуватиметься вище і нижче рівня підземних вод. Відведення стоків за рахунок атмосферних опадів передбачено шляхом відкачки разом із кар’єрними водами у ставок, де вода відстоюється і очищається. Частину очищених вод передбачено використовувати на виробничі та технологічні потреби підприємства, зокрема для приготування шламу, інша частина скидається у пожежну водойму на території, яка належить ДП «Костопільське лісове господарство». Штучне водозниження на ділянці видобутку обводненої крейди проводиться за допомогою дренажних канав і водовідливу. Спеціальних заходів по недопущенню затоплювання від сильних злив та весняних повеней не передбачається, так як кар’єр займає підвищену частину місцевості.
Ґрунти: впливає. Зняття ґрунтово-рослинного шару та складування його в окремий тимчасовий бурт з метою використання для наступної рекультивації, порушення гірничими роботами в межах земельного відводу.
Шум: впливає. Збільшення шумового навантаження за рахунок роботи кар’єрної техніки, автотранспорту та допоміжного устаткування.
Рослинний і тваринний світ: впливає. Зміна існуючого стану біологічних та екологічних систем на період проведення видобувних робіт.
Об’єкти природно-заповідного фонду: не впливає. Об’єкти природного заповідного фонду в районі розташування відсутні.
Культурна спадщина: не впливає. В районі розміщення планованого об’єкта відсутні пам’ятки архітектури, історії та культури.
Навколишнє соціальне середовище: Робота підприємства не призведе до погіршення умов проживання і здоров’я населення. Вплив на соціальне середовище носить позитивний ефект. Соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає у: створенні робочих місць для населення, яке проживає в межах даного адміністративного району.
Навколишнє техногенне середовище: не впливає. Вплив на довкілля, здоров’я та умови проживання населення знаходитиметься в межах доступних нормативних значень. Відсутність ризиків впливу досягається шляхом ретельного управління діяльністю, забезпеченням безпечного поводження з різноманітними речовинами та відходами. Передбачені технологічні рішення, методи керування та застосовані заходи забезпечують дотримання норм діючого природоохоронного та санітарного законодавства.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Ландшафт: впливає. Зміна ландшафту за рахунок утворення кар’єрної виїмки з подальшою рекультивацією порушеної території. Планована діяльність здійснюється в межах існуючої земельної ділянки. Санітарно-захисна зона витримана.
територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
Планова діяльність належить до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, що можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно пункту 15 частини 2 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», а саме: кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом, їх перероблення чи збагачення на місті на площі понад 25 га або видобування торфу на площі понад 150 гектарів та пункту 22 частини 2 статті 3, а саме: розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-21 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.
- Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля проводиться у відповідності з п.2. ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» під № 2059 – VIII від 23.05.2017 р.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.
Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде: Спеціальний дозвіл на користування надрами, що видається, Державною службою геології та надр України
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:
Miністерства захисту довкілля та природних pecypciв України;
Поштова адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35;
електронна пошта: OVD@mepr.gov.ua; телефони: (044) 206-31-40; (044) 206-31-50;
Контактна особа: заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів – Грицак Олена Анатоліївна
[1] Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.